Projecten
Projecten
Projecten waar wij trots op zijn:
ONDERSTEUNING BIJ TOELATING MATERIEEL
“SVO-rail begeleidde Alstom bij de toelating van alle ETCS-lokken op de Betuweroute” Voordat treinmaterieel in gebruik kan worden genomen moet het worden gekeurd. De keuring moet het bewijs leveren aan de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) dat het...
UITVOEREN VAN BEPROEVINGSRITTEN
“Op de Noord-Zuidlijn in Amsterdam testen van alle systemen” Beproevingsritten kunnen worden gezien als een onderdeel van ‘Ondersteuning bij toelating materieel’, maar we noemen deze ritten graag nog eens apart. Beproevingsritten vinden namelijk niet alleen...
TOEZICHTHOUDEN OP SLOOPBESTEKKEN
“Voor NS hield SVO-rail toezicht op sloop van plan-V treinstellen” Na de aankoop van nieuwe treinen, bij onherstelbare schade en bij einde levensloop van materieelseries wordt overtollig materieel afgevoerd en ontmanteld. SVO-rail ziet op de...
ADVIES OP HET GEBIED VAN CHROOM6, ASBEST, GEVAARLIJKE STOFFEN, VEILIGHEID
“Voor GVB begeleidde SVO-rail de afvoer van verontreinigde metrostellen” In het verleden is er bij het vervaardigen van treinstellen gebruik gemaakt van (naar wat nu blijkt) schadelijke stoffen, zoals Chroom6 en asbest. SVO-rail kan asbest herkennen, zodat het veilig...
HET SCHRIJVEN VAN EISEN OP HET GEBIED VAN RAILINFRASTRUCTUUR EN MATERIEEL
"Op de Hanzelijn deed SVO-rail de baan-trein integratietesten” Bij de aanleg van een spoorbaan komen specifieke technische eisen kijken, zoals bijvoorbeeld plaatsing van- en ruimte tussen de spoorstaven, plaatsing van bovenleidingportalen en energiesystemen. Steeds...
ONAFHANKELIJKE ONDERZOEKEN BIJ TECHNISCHE INCIDENTEN
“Ontsporingsonderzoek van werktrein in Zweden” Wanneer er op het spoor een technisch incident plaatsvindt, zijn er vaak meerdere partijen bij betrokken. Om de oorzaak van een incident te achterhalen kan SVO-rail worden ingeschakeld. SVO-rail heeft de technische...